Izgubljena u tvom zagrljaju

Znaš li koji je, po mom mišljenju, najbolji osjećaj na svijetu? Biti u zagrljaju. Onom velikom zagrljaj koji ti daje osjećaj zaštite i sigurnosti. S razlogom su društvene mreže pune sladunjavih slika na kojima dečko grli djevojku, ljubi ju u čelo ili ju jednostavno drži blizu sebe. Mislim da je razlog tome sigurnost koju nam taj trenutak daje, a za kojom svi čeznemo. Što moraš učiniti kad te netko drži blizu sebe? Ništa.

Prepusti se. Budi. Primi ljubav.

Postajemo ovisni o tom trenutku jer je svaki drugi trenutak naše svakodnevice beskonačna borba za boljim životom, za stvaranjem života koji će se uklopiti u savršeni kalup iz naše mašte.

Upravljamo svime do najsitnijih detalja. Kontroliramo. Ja ću prva priznati kako mi se često javljaju misli poput „kako da ova situacija ispadne onako kako ja želim?“, „što mogu učiniti da ova osoba napravi što ja  želim?“, „kako postići kontrolu nad svojim životom i u kojem smjeru ide moj život?“.

Obzirom da ja znam što je najbolje za moj život, vrlo je lako upasti u ovu zamku, zar ne? Ja sam ona koja poznaje svoje srce i misli, prema tome trebam učiniti sve što je u mojoj moći da dobijem život koji želim. Ovakav tok misli usmjerava me na otkrivanje načina kojima ću kontrolirati svoj život.

I što se dogodi? Upravo suprotno – život upravlja sa mnom.  Gubim mir i radost. Više ne mogu živjeti u sadašnjem trenutku i uživati jer se brinem oko stvaranja savršenih budućih trenutaka. To je jako iscrpljujuće.  Znaš li na što mislim? Jesi li i ti umorna od toga?

Nedavno sam molila nad pripovijesti iz Ivanovog evanđelja o svadbi u Kani Galilejskoj. Marija, Isus i učenici nalaze se na svadbenoj zabavi. Marija vidi da je slugama ponestalo vina i to govori Isusu. On odgovara kako još nije došlo vrijeme njegovog javnog djelovanja. Ipak, Marija se okreće slugama i kaže im: „Što god vam rekne, učinite“, znajući da će Isus poštovati njezine želje i  stvoriti novo vino.

Što god vam rekne.

Marija je to mogla reći s pouzdanjem  jer je cijelim svojim srcem znala da je naš Bog, Bog detalja. On je Bog malih stvari. On je Bog koji poznaje naše želje i potrebe bolje nego li mi sami! On je Bog koji nered naših života želi pretvoriti u nešto predivno. Samo ako mu mi to dopustimo. Samo ako ćemo mi učiniti što god nam rekne.

Ali ja sam tako zaposlena kontroliranjem svakog područja mog života, da  ne ostaje prostora za ono što Bog želi od mene. To se mora promijeniti.  Ako želimo biti svete, moramo slijediti Marijin primjer. To znači stvoriti prostor za Božju volju, a ne samo dati mu maleni dio našeg života kojeg smo nazvali „duhovnost“ i  koji je rezerviran za nedjeljna jutra.

Što ako mu predamo sve? Što ako naučimo vjerovati mu u potpunosti tako da naša molitva postane predanost i poslušnost: „Sve je tvoje… moj život, moje želje, moje potrebe… što god mi Ti kažeš, učinit ću.“

Kakva sloboda! U predanju Božjoj providnosti pronalazimo radost jer otkrivamo da je kontrola ionako  iluzija.  Ljudi će donijeti svoje vlastite izbore; to ne možemo kontrolirati. Život će ići dalje kao što je i predviđeno; ni to ne možemo kontrolirati. Promjene se događaju, prijateljstva dolaze i odlaze, ljubav boli, ljudi te iznevjere; ništa od toga ne možemo kontrolirati.

Ono što možeš kontrolirati je tvoj svakodnevni izbor – odlučiti živjeti u Očevom zagrljaju. Marija je živjela u tom zagrljaju. Ona je znala što znači primiti veliki zagrljaj od Boga u ljudskom tijelu, zagrljaj od svoga sina Isusa. “Što god mi kažeš učinit ću, vršit ću tvoju volju.“ To je bio moto njezinog života, jer je Marija bila sigurna u Božju ljubav  i znala je da On ima samo dobre stvari za nju u svojim planovima.

Bog ima samo dobre stvari i za tebe i za mene, iako se uvijek ne čini tako. Ponekad će te boljeti. Ponekad ne ćeš razumjeti.  Ponekad ćeš propitkivati njegove putove, ali jedino što On želi je učiniti tebe svetom. On u Nebu ima mjesto za tebe na kojem piše tvoje ime! Ne misliš li da On zna najbolji način kako doći do tamo?

Sve što trebaš učinit je pustiti želju za kontrolom. Svaki dan možeš donijeti tu odluku i zadržati svoj pogled na Isusu. On te drži blizu svoga srca, obgrljenu svojim rukama koje su bile ranjene za tebe. Kada živiš u tom zagrljaju, ni o čemu ne trebaš brinuti. Preostaju samo sigurnost i zaštita.

Prepusti se. Budi. Primi ljubav

Autorica: Christina Mead, Radiant

Prijevod: M. J.

Komentiraj